Een dakje bijdragen - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Lenneke Streun - WaarBenJij.nu Een dakje bijdragen - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Lenneke Streun - WaarBenJij.nu

Een dakje bijdragen

Blijf op de hoogte en volg Lenneke

15 Januari 2014 | Ghana, Tamale

Lieve iedereen,

Zoals sommige misschien wel weten heb ik voordat ik wegging geen sponsoracties gehouden, ik had voor mezelf bedacht dat wanneer ik iets tegenkwam waarvan ik dacht daar moet ik echt wat aan doen ik op dat moment om hulp zou vragen. Zo’n project heb ik dus gevonden, ik zit nu 4 weken in een super leuk en vooral groot compound gezin en zij hebben een groot probleem. Hier in Afrika kennen ze geen bouwvergunning, wanneer jij ergens een huis wilt bouwen ga je naar de lokale chief en hij wijst je dan een stuk land aan waar je kan gaan bouwen. Dit gaat niet in overleg met de overheid, dus de kans bestaat dat wanneer jij allang gevestigd bent in je huisje, de overheid komt om jou land op te eigenen voor bijvoorbeeld een grote weg.
Dit gebeurde ook bij mijn compound familie, hun huis was gebouwd op een stuk waar een grote weg gebouwd moest worden, je krijgt dan wel een ander stuk land aangeboden maar je krijgt geen enkele vergoeding. Nou is er al een andere vrijwilliger geweest die een deel van de bouw van het huis heeft gesponsord en de eerste stenen liggen dan ook al, het enige waar nog geen geld voor is, is voor het dak van het huis. Het huis krijgt zes kamers en wordt dus heel groot, dat moet ook wel want het gezin bestaat uit 12 mensen en volgens mij is uitbreiding ook nog niet uitgesloten. De kosten van het dak zijn geschat op 2500 cedi dat komt neer op 800/900 euro, nou wil ik jullie vragen of jullie misschien een bijdrage willen leveren aan het nieuwe huis van mijn lieve Afrikaanse familie. Wanneer jullie bereid zijn iets te geven kunnen jullie het over maken naar NL53INGB0001164715 L. van Streun onder vermelding van het dak, alle kleine beetjes helpen dus alles is welkom.

In mijn eerdere blog heb ik laten weten nog een ander halve maand langer te blijven, de kans is dus ook heel erg groot dat ik er nog ben wanneer het huis klaar is en dan zal ik uiteraard de foto's op mijn blog posten. Ik hoop heel erg dat jullie mij en de familie kunnen helpen en echt alle bijdrages zijn welkom, want ook al regent het hier niet zo vaak als bij ons ook zij hebben een dak boven hun hoofd nodig!

Namens mama en mij alvast heel erg bedankt!

  • 15 Januari 2014 - 18:10

    Thijs Doorenbosch:

    Ha Len, wat een verhaal! Mijn bijdrage is onderweg hoor!
    Ben benieuwd naar foto' s van daar want ik heb nog niet veel gezien! Je moeder zegt dat ik Ghanees geduld moet hebben, maar dat heb ik niet... :-)
    Veel plezier en succes met de wondverzorging, kinderknuffelen :-) en mehelpen het dak te bouwen!
    ThijsD

  • 15 Januari 2014 - 23:51

    Renate:

    Kijk een project waar jij wat mee kan en ook om toch iets te kunnen achter laten.
    Onze donatie komt eraan.
    Leuk dat de verfklus zo enthousiast ontvangen wordt, Misschien moet je moeder ook maar langer blijven.
    Jij daar nog lekker aan de slag en ZuidAmerika komt vast nog wel
    Dag lieve Lenneke.Xxx

  • 16 Januari 2014 - 14:08

    Oma/Opa Bohm:

    hoi Lenneke,

    behalve in de kinderverzorging ben je nu blijkelijk ook in de bouw begonnen.
    dat zal wel iets anders gaan dan dat wij hier gewend zijn, maar ook dat is
    wel leuk om eens mee te maken, zeker als je er zo bij betrokken bent als jij nu.
    natuurlijk doen wij mee met jouw actie om geld in te zamelen voor het dak
    van dat nieuwe huis, het komt er vandaag nog aan.
    veel succes ermee en als er foto's zijn dan zijn wij daar ook benieuwd naar.
    hartelijke groeten en veel succes met de bouw.
    Oma/Opa Bohm.

  • 16 Januari 2014 - 17:22

    Martine Böhm:

    Hey Lenneke,

    Wat raar dat je dan zo ineens je huis kwijt ben en een nieuwe moet gaan bouwen, dat zijn wij hier toch niet gewent. Heb net een bijdrage overgemaakt voor een paar extra dakpannen.
    Veel suc6 met bouwen.
    Liefs Martine xxx

  • 16 Januari 2014 - 17:26

    Renze En Jane:

    Lieve kleindochter,
    Ik weet niet of jij enig idee hebt van de kwaliteit van je reisverslagen, maar als ik het zo inschat kun je er een heel mooi boek van maken. Geweldig hoe jij emoties en ervaringen en feesten en problemen met een lichte toon van ünderstanding "waarneemt en schrijft. Ga zo door en maak van de extra time nog meer verslagen en jij of ik maken er een mooi boek van.
    Overigens 23 maart in Amsterdam Cirque du Soleil!!
    Oma en ik hebben ook een stukje van je dak overgemaakt en dat dak komt er beslist.
    Lieve schat hartelijke groeten aan je mam en een kus van ons.
    Renze en Jane

  • 16 Januari 2014 - 19:28

    Ivo Van Alphen:

    Heey knapperd!

    Laat dat dak lekker gaan en kom gewoon naar huis.

    Loveyoulongtime X Ief

    (Ik en mijn vader makeb het geld wel over voor dat dak)


    Loveyoulongtime x Ieff

  • 17 Januari 2014 - 21:31

    Patricia :

    Hey Lenneke en Dorine,

    Leuk weer zo'n goed verslag van je te lezen! Wat goed om pas een sponsoractie te starten als je ziet wat er echt nodig is. Je kunt op ons rekenen hoor. En natuurlijk zijn wij ook erg nieuwsgierig naar de plaatjes!
    Groetjes Patricia

  • 20 Januari 2014 - 21:50

    Ptiet Graveland:

    hoi,lieve dochter een lenneke een beetje laat maar niet minder geinteresseerd ik heb nu m,n eigen internet laat ik nou meer dan een jaar van iemand anders z,n internet geprofiteerd henbben al de berichten terugnaar jou gestuurd beaam ik van ganser harte wat een wereld en cultuur en wat een aanpassing en inleving hier alles saai geen winter en ook nog niet een seintje van lente tuurlijk maak ik ggeld over voor bouwproject ik heb zoveel uitgespaard met het pikken van iemand anders internet en eet alleen gehaktballetjes dus begin maar vast aan het dak dag liieverds kus oma priet h

  • 31 Januari 2014 - 02:53

    Arianne:

    Hi Len en Dorine,

    Afgelopen maandag tijdens het clusteroverleg hoorde ik eindelijk wat over je werkzaamheden :-).
    Het gaat weer zo kriebelen, al die ervaringen van jou,
    Len. Wat een fantastisch werk doe je! En ik ga met mijn kids geld inzamelen voor dat dak hoor! Geniet nog met volle teugen van alles wat je ziet en mee maakt. Dit ga je nooit meer vergeten. Explore- dream- Discover. En mocht je nog hulp nodig hebben ;-), meld me graag aan! Liefs

  • 31 Januari 2014 - 20:07

    Imke:

    Hoi Lenneke en Dorine,

    Tjeeeee ..... ik had even een hectische tijd, en dus niet op je blog gekeken, maar alles loopt nog steeds soepeltjes. Ik ga dit weekend even een donatie doen ..... hoop dat ie nog op tijd komt.

    Een dikke kus voor al je goede werk, ook voor je moeder!!

    Liefs

    Imke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

De allerlaatste keer...

15 Februari 2014

Een WC pot wat is dat??

15 Januari 2014

Een dakje bijdragen

15 Januari 2014

Ni ti yun paleh!

24 December 2013

Van back to een beetje naar back to niks
Lenneke

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 748
Totaal aantal bezoekers 10751

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 05 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: