Een avondje stappen in Tamale.. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Lenneke Streun - WaarBenJij.nu Een avondje stappen in Tamale.. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Lenneke Streun - WaarBenJij.nu

Een avondje stappen in Tamale..

Blijf op de hoogte en volg Lenneke

02 December 2013 | Ghana, Tamale

In mijn laatste blog zei ik dat ik twee verhalen zou uploaden maar toen ik bezig was met verhaal twee viel de stroom uit, dus ook die kon ik pas later uploaden, maar aan negatieve gedachtes doen ze hier niet, dus ik moet al hartstikke blij zijn dat ik hier kan uploaden en wat vertraging is dus helemaal niet erg!

Na het weekend bij hand in hand te hebben geslapen was ik weer heerlijk uitgerust en er klaar voor om een weekje voor de klas te staan. En dat was maar goed ook want de hele week was 1 lerares ziek, dus moesten Malou en ik die klas overnemen. Dit keer waren het geen 50 huilende kleuters maar 40 hele drukke kinderen van een jaar of 6/7. De kinderen zijn echt allemaal super lief, maar zodra je ze allemaal in een klas lokaal zet en 1 seconden niet op let is het een grote chaos en kan je ze soms echt wel wurgen. Maar als ze dan weer met je komen knuffelen ben ik al snel weer vergeten wat een monstertjes het kunnen zijn.

Ik heb na deze week van lesgeven wel besloten dat ik dat niet ga blijven doen, want het is hartstikke leuk maar ik heb echt geen flauw idee wat ik daar voor de klas sta te doen. Als je bijvoorbeeld pabo heb gedaan kun je ze in ieder geval wat bij leren, maar veel veder dan het alfabet en sinterklaasje bonnebonnebonne ben ik niet gekomen.
Maar toevallig gaat het meisje dat alle wondverzorging op de school doet, en dat zijn echt heel er veel wonden, binnenkort weg en zij zocht iemand die dat wou overnemen. Dus vanaf nu is het geen juffrouw Lenneke meer maar nurse Lenneke. Ik vind het echt super leuk, er lopen zoveel kinderen op de school rond met wonden die anders nooit behandeld zouden worden.

Het weekend na hand in hand, zijn we een weekendje in Tamale gebleven.Ik had van mijn gastbroer gehoord dat je heel erg goed kon uitgaan in Tamale en dat er zelfs discotheken zijn. We besloten dus om samen met Bash op zaterdag avond uit te gaan we begonnen op de guinipass, dat is een heel groot dak terras, in het midden van de stad. Het was er echt super druk en al die Ghanezen waren helemaal los aan het gaan, want dansen kunnen ze echt allemaal, het enige nadeel hier is dat die Afrikanen als het donker wordt minder opvallen terwijl wij juist meer op gaan vallen. Dus afentoe moest je ze wel een beetje van je afslaan maar gelukkig hadden we bash bij ons en die hield ze allemaal heel goed in de gaten en op afstand. Later zijn we door gegaan naar Mike's dit is echt een discotheek en hier waren de mannen gelukkig wat minder opdringerig. Maar echt wat een leuke avond, ik moet nog even oefenen maar als ik terug kom kan ik dansen als een Afrikaan.

Na het avondje uit zijn we op zondag met alle vrijwiligers naar het zwembad gegaan, om lekker even te zonnen en een beetje af te koelen. Toen we daar waren bleek er een pool party te zijn en aan het eind van de middag zag het hele zwembad zwart van de mensen. Wel allemaal in het ondiepe natuurlijk want de gemiddelde Afrikaan kan niet zwemmen.
Ik vind de reacties echt super lief, en vind het heel erg leuk dat jullie me allemaal volgen. Volgende keer zal ik proberen wat foto's te uplaoden dan kan ik ook laten zien waar ik ben en hoe alles er uit ziet.


  • 02 December 2013 - 23:17

    Thijs Doorenbosch:

    Goeie keus Len, lijkt me zo veel leuker om iets te doen waar je ook echt iets mee kan bijdragen! Zie ik hier een carrière in de gezondheidszorg voor je dagen, haha!! ;-p.
    Vind het knap wat je allemaal aan het ondernemen bent hoor! En tegelijkertijd ook lol hebben. Zo hoort het! Leuk ook dat je de thuisblijvers op.deze manier op de hoogte houdt van je belevenissen.
    Liefs, Thijs

  • 04 December 2013 - 11:29

    Harry:

    Hi lieverd,

    Prachtig die verhalen, wat een andere wereld wanneer ik dat zo lees. Weet zeker dat nurse Lenneke net zo veel liefde en warmte zal geven en krijgen als teacher Lenneke maar dat je nu het gevoel zult krijgen ik draag echt iets bij.

    Trots op je, zorg goed voor jezelf.

    Pa

  • 04 December 2013 - 12:49

    Renze:

    Hi,
    Grote kleindochter van mij. Geweldig zo,n snelle loopbaanontwikkeling!! Volgens mij kom je nog als tropenarts terug in Nederland. Ben benieuwd of jullie als vrijwilligers morgen nog iets aan sinterklaas gaan doen.
    Een dikke kus van Opa en Oma.

  • 05 December 2013 - 16:41

    Denise:

    Jeetje meis wat een gave verhalen! Ik ben bijna jaloers op je, wat maak jij veel mee, wat een ervaring! Genieten daar en ben benieuwd naar de rest! dikke kus

  • 05 December 2013 - 18:25

    Elfriede:

    Hey Len, wat een grappige blog heb je weer geschreven. Leuk dat je ze Sinterklaasliedjes leert, echt Nederlands, ik denk dat ze niet eens weten wie Sinterklaas is. Super dat je de wondverzorging over gaat nemen, echt erg nuttig denk ik nurseje. We willen wel een keer je Afrikaanse dansje zien hoor. Veel plezier verder en geniet ervan!! Kus xxx

  • 05 December 2013 - 21:58

    Martine:

    Hey Lenneke
    Heb net al je verhalen gelezen en moet opschieten met mijn bericht want mijn batterij is bijna leeg. Ik heb genoten van je verhalen en belevenissen. Wat een super ervaring doe je daar allemaal op zeg, echt top en om nooit meer te vergeten. Heel veel plezier verder en ik kijk uit naar je volgende verhalen.
    Liefs Martine xxx

  • 12 December 2013 - 10:13

    Namrata:

    Hee Len,

    Écht super leuk om al je verhalen te lezen. Je brengt het allemaal ook zo leuk.
    Ben blij dat je het leuk hebt. Geniet er maar van.

    Kussss nam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

De allerlaatste keer...

15 Februari 2014

Een WC pot wat is dat??

15 Januari 2014

Een dakje bijdragen

15 Januari 2014

Ni ti yun paleh!

24 December 2013

Van back to een beetje naar back to niks
Lenneke

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 10782

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 05 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: